مجله پزشکی تخصصی مجله پزشکی تخصصی .

مجله پزشکی تخصصی

توصیه هایی برای استفاده از رژیم کتو

از مقالات دکتر فرزاد روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم  درمانی رژیم آنلاین آردایت  https://rdiet.ir/

پروتئین وی (Whey): نوعی مکمل غذایی که میتوان برای افزایش دریافت پروتئین روزانه از آن در تهیه شیکها یا داخل ماست استفاده کرد. سعی کنید ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیگرم سدیم، ۱۰۰۰ میلیگرم پتاسیوم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم به صورت روزانه مصرف کنید تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید.

نمونه رژیم کتوژنیک https://rdiet.ir/%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%da%a9%d8%aa%d9%88%da%98%d9%86%db%8c%da%a9/

 رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک آردایت دریافت رژیم کتوژنیک رایگان رژیم کتوژنیک نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد رژیم کتوژنیک رایگان در اینجا لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. دلایل زیادی برای بهتر بودن رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به رژیمهایی با محدودیت چربی وجود دارد؛

دلایلی از جمله افزایش مصرف پروتئین برای بهرهمندی بیشتر از فواید آن، در کنار افزایش کتونها، کاهش فشار خون و تنظیم انسولین. رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند که نسبت به رژیم غذایی کم چرب، وزن بیشتری کم و گرسنگی کمتری تحمل کنید. رژیم کتوژنیک راه حل خوبی برای کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد.

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم https://rdiet.ir/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%da%a9%d8%aa%d9%88%da%98%d9%86%db%8c%da%a9-%d8%b1%d8%a7-%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b9-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f-%db%8c%da%a9-%d8%b1%d8%a7%d9%87/

رژیم کتوژنیک آردایت رژیم کتوژنیک رژیم کتو شروع رژیم کتوژنیک رژیم کتو رژیم کتون زا چطور رژیم کتوژنیک بگیریم

 رژیم کتوژنیک کمک میکند چربیهای اضافه را که ارتباط زیادی با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندرم متابولیک دارد بسوزانید. یکی از تحقیقات نشان داده است افراد در رژیم کتوژنیک ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری با چربی کم میگیرند و علاوه بر این میزان تریگلیسرید و کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بهبود پیدا میکند.

همانطور که اشاره کردیم رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با میزان بسیار کمی از کربوهیدرات و میزان زیادی چربی است که شباهتهای زیادی با رژیم غذایی اتکینز (Atkins) و رژیم غذایی کم کربوهیدارت دارد. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مانند کتوژنیک استاندارد است که فقط پروتئین بیشتری دارد. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، میزان متعادلی از پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. بیماری صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند به میزان زیادی تشنج را در کودکان مبتلا به صرع کاهش دهد.

آسیبهای مغزی: تحقیقات روی حیوانات نشان داده است این رژیم غذایی میتواند جراحتهای مغز را کاهش دهد و بعد از جراحی مغز روند بهبود را سریعتر کند. تحقیقات نشان داده رژیم کتوژنیک باعث بهبود حساسیت به انسولین تا ۷۵ درصد میشود. آکنه و جوش صورت: کاهش میزان انسولین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده در این رژیم میتواند به بهبود جوش صورت و درمان آکنه کمک کند. برای مثال ۵ روز رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد و ۲ روز رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را به هم بزند. این مزیت رژیم غذایی کتوژنیک، با توجه به رابطه بین دیابت نوع ۲ و وزن افراد، مزیت مهمی است.

صبحانه: تخم مرغ نیمرو با بیکن و قارچ. صبحانه: تخم مرغ، گوجه فرنگی، پنیر بز و ریحان. سبزیجات کم کربوهیدرات: مثل اکثر سبزیجات سبز، گوجه فرنگی، پیاز و فلفلها. تحقیقات نشان داده که این رژیم غذایی در واقع بهتر از رژیمهای رایج کم کالری است. این رژیم معمولا بدون محدود کردن میزان مصرف کالری باعث لاغری میشود. علاوه بر این، شما مجبور نیستید مدام کالری شماری کنید. غلات یا نشاسته: مثل محصولات بر پایه گندم، برنج، ماکارونی و سریال صبحانه.

محصولات کم چرب یا رژیمی: این محصولات معمولا به شدت فرآوری شده هستند و میزان زیادی کربوهیدرات در خود دارند. بعضی طعم دهندهها و سسها: این محصولات معمولا مملو از شکر و چربیهای ناسالم هستند. تلاش کنید در طولانی مدت از انواع مختلف سبزی و گوشت استفاده کنید تا از مواد مغذی و فواید همه آنها برای سلامتی بهرهمند شوید. مواد معدنی: برای متعادل کردن میزان املاح و آب بدن، میتوانید مقداری نمک یا مواد معدنی دیگر به غذای خود اضافه کنید. به همین دلیل اضافه کردن کمی نمک به غذا یا مصرف مکملهای مواد معدنی ممکن است به بدن شما کمک کند.

با این که شما نیازی به مکمل غذایی ندارید، بعضی از آنها ممکن است مفید باشند. شام: استیک و تخم مرغ با یک نوع سالاد. شام: گوشت با پنیر پارمزان، بروکلی و سالاد. ناهار: سالا مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا. ناهار: شیک شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استیویا. ناهار: برگر با سالسا، پنیر و گواکاموله. روغن MCT: روغنهایی که تریگلیسرید با زنجیره متوسط دارند (Medium-chain triglyceride). کتونها فواید بسیار زیادی برای بدن دارند.

این روش میتواند به بدنتان یاد بدهد که برای تولید انرژی باید چربی بیشتری بسوزاند. «رژیم غذایی کتوژنیک» (Ketogenic diet) که به آن رژیم کتو هم گفته میشود، رژیمی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است. اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم بیشتر رژیم کتوژنیک استاندارد را شامل میشود. رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قند خون و میزان انسولین در کنار افزایش سطح کتونها در خون شود. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): این رژیم شامل دورههای میانی کوتاه با میزان کربوهیدرات بالاتر میشود. در اینجا لیستی از غذاهایی که مصرف آنها در رژیم غذایی کتوژنیک باید محدود یا حذف شود آوردهایم.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۲:۵۶ توسط:Dragon_Tamers موضوع: تغذیه و سلامتی نظرات (0)