مجله پزشکی تخصصی مجله پزشکی تخصصی .

مجله پزشکی تخصصی

منیزیم ، ماده مغذی گم‌ شده برای سلامت بهتر!

     

 

برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین ث و کلسیم، مورد توجه زیادی قرار گرفته اند اما آیا می دانستید که منیزیم، حلقه گم‌ شده زنجیر برای بهره‌مندی از سلامت بهتر است؟

این ماده معدنی که اغلب در توصیه های تغذیه ای نادیده گرفته می شود، در واقع یک نقش حیاتی در سلامت شما ایفا می کند و کمبود آن در بدن می تواند باعث انواع مشکلات سلامتی شود.

شاید یکی از جدی ترین عوارض سلامتی که می تواند توسط کمبود منیزیم ایجاد شود، افزایش خطر حمله قلبی باشد. قطعا حمله قلبی، چیزی نیست که بخواهید برای شما اتفاق بیفتد، درست است؟

منیزیم بطور طبیعی در مواد غذایی بسیاری وجود دارد اما اکثر مردم، مقدار کافی از این ماده معدنی ضروری را دریافت نمی کنند. منیزیم یک نقش اصلی در بسیاری از پروسه ها و فرایندهای بدنی ایفا می کند.


برچسب: آجیل، حمله قلبی، سکته مغزی، سندروم پای بیقرار، شکلات، قند خون، کلسیم، کمبود منیزیم، منیزیم، موز، ویتامین D، ویتامین ث، یبوست،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۲:۳۶ توسط:Dragon_Tamers موضوع: ویتامین و مکمل نظرات (0)

آنچه که باید در مورد کلسیم بدانید

 

حتما شنیده اید که کلسیم (calcium) از استخوان های شما محافظت کرده و یک لیوان شیر حاوی مقادیر زیادی کلسیم می باشد، اما واقعا چقدر درباره این ماده مغذی می دانید؟ خیلی از افراد نمی دانند کلسیم یکی از موادی است، که به میزان زیادی در بدن وجود دارد و یا کلسیم کارهای بیشتری بجز تقویت استخوان انجام می دهد. در این مقاله راستینه نکاتی درباره کلسیم و اینکه چرا باید آن را مصرف کنیم، برای شما جمع آوری کرده ایم.

خواص و فواید کلسیم

کلسیم بعنوان ماده‌ای برای تقویت و محکم کردن استخوان ها و دندان ها معروف است. محصولات لبنیاتی همچون شیر، پنیر و ماست از منابع مشهود کلسیم می باشد. درواقع بیشتر کلسیم درون بدن ما در استخوان ها و دندان های ما ذخیره شده است. کلسیم به ساخته شدن استخوان های جدید کمک می نماید.


برچسب: استخوان، پوکی استخوان، رژیم غذایی، سنگ کلیه، کلسیم، فواید کلسیم، منابع کلسیم،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۱:۳۹ توسط:Dragon_Tamers موضوع: ویتامین و مکمل نظرات (0)