مجله پزشکی تخصصی مجله پزشکی تخصصی .

مجله پزشکی تخصصی

بررسی افتادگی پلک یا پتوز : علل، علائم و درمان آن (بخش سوم)

جراحی

پزشک شما ممکن است جراحی پتوز را توصیه کند. در طی این عمل جراحی، عضله بالابرنده سفت می شود. این عمل پلک را تا موقعیت مورد نظر بالا میبرد. برای کودکان مبتلا به پتوز، پزشکان گاهی اوقات عمل جراحی را توصیه می کنند تا از شروع آمبلیوپی یا تنبلی چشم جلوگیری کنند.

با این وجود، خطراتی مرتبط با جراحی، از جمله خشکی چشم، خراشیده شدن قرنیه و هماتوم وجود دارند. هماتوم مجموعه ای از خون است. علاوه بر این، برای جراحان بعید است که پلک را بیش از حد بالا و یا بیش از حد پایین قرار دهند.

یکی دیگر از روش های جراحی sling است، که در آن از ماهیچه های پیشانی برای بالا بردن پلک ها استفاده می شود.

استفاده از پایه در قاب عینک  (ptosis crutch)

Ptosis crutch  یک گزینه غیر جراحی است که شامل پایه ای است که به قاب عینک شما متصل میشود و پلک را بالاتر نگه میدارد. این پایه، یا تکیه گاه، با نگه داشتن پلک در محل خود، مانع از افتادگی پلک میشود. دو نوع پایه پتوز (ptosis crutch) وجود دارد: پایه های قابل تنظیم و پایه های تقویت شده. پایه های قابل تنظیم به یک طرف قاب عینک متصل می شوند، در حالیکه پایه های تقویت شده به دو طرف قاب عینک متصل می شوند. پایه ها را می توان تقریبا روی تمام انواع عینک ها نصب کرد، اما اگر روی فریم های فلزی نصب شوند، بهترین کارایی را دارند. اگر تمایل دارید از این پایه ها روی عینک خود استفاده کنید، با چشم پزشک یا جراح پلاستیکی که با افراد مبتلا به پتوز سر و کار دارد، مشورت کنید.

آیا می توان از پتوز جلوگیری کرد؟

هیچ راهی برای جلوگیری از افتادگی پلک وجود ندارد. تنها شناخت علائم و انجام معاینه منظم چشم می تواند به شما کمک کند تا این اختلال را کنترل کنید. اگر متوجه شدید که فرزندتان به نظر می رسد که افتادگی پلک داشته باشد، بلافاصله او را نزد پزشک ببرید تا تحت درمان و نظارت قرار گیرد. از آنجا که افتادگی پلک می تواند دید شما را تحت تاثیر قرار دهد، باید آن را جدی بگیرید. با مراجعه فوری نزد پزشک ممکن است قادر به جلوگیری از بدتر شدن این وضعیت باشید.

برای افراد مبتلا به افتادگی پلک چه چشم اندازی پیش بینی میشود؟

افتادگی چشم معمولا برای سلامتی شما مضر نیست. با این حال، اگر پلک ها بینایی شما را مختل کنند، باید از رانندگی خودداری کنید تا وضعیت شما درمان شود. چشم انداز بلند مدت، به علت افتادگی پلک شما بستگی دارد. اکثر اوقات این وضعیت فقط یک مسئله آرایشی و مربوط به زیبایی است. با این حال، از آنجا که افتادگی پلک گاهی اوقات می تواند نشانه ای از یک وضعیت خطرناک باشد، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.


برچسب: آب مروارید، افتادگی پلک، پتوز، پتوز مادرزادی، تست تنسیلون، تنبلی چشم، تومور مغزی، جراحی پتوز، خراشیده شدن قرنیه، خشکی چشم، دستگاه اسلیت لمپ، سردرد، سکته مغزی، گل مژه، میاستنی گراویس، هماتوم، روغن برای افتادگی پلک، درمان افتادگی پلک عصبی، رفع افتادگی پلک بالا، علت افتادگی پلک یک چشم، درمان خانگی افتادگی پلک بالا، درمان افتادگی پلک در طب سنتی، تصاویر افتادگی پلک، درمان افتادگی پلک،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۹:۰۹ توسط:Dragon_Tamers موضوع: بیماریها نظرات (0)